FAQ

Veel gestelde vragen

Staat jouw vraag er nog niet tussen, neem dan contact met ons op!

We denken graag met je mee en er is veel mogelijk!

 

 

Algemene Informatie

Wat zijn jullie openingstijden?

Wij zijn elke dag van de week geopend van 9:00 tot 17:30. In overleg kunnen boekingen ook buiten onze standaard openingstijden plaatsvinden.

 

Waar zijn jullie gevestigd?

Onze hoofdlocatie is in Laren (Gelderland) aan de Deventerweg 67C. Ook hebben wij een locatie in Borculo aan de Hambroekweg 8. Onze activiteiten kunnen wij echter vrijwel overal leveren.

 

Hoe kan ik contact met jullie opnemen?

Wij zijn 7 dagen per week bereikbaar via telefoon (0573 740 004)  en e-mail (info@uniekeuitjes.nl). Je kunt ook gebruikmaken van ons contactformulier hier op de website. Wij streven ernaar jouw bericht dezelfde dag nog te beantwoorden, of, als je in de avond mailt, de volgende ochtend.

 

 

Boekingen

 

Hoe kan ik een reservering maken?

Je kunt zelf heel eenvoudig een boeking maken op deze website door te klikken op “Direct boeken” op de pagina van jouw gewenste uitje. Is je boeking wat ingewikkelder, wil je op een andere locatie boeken, of kom je er gewoon niet helemaal uit? Neem dan contact met ons op. We helpen je graag!

 

Kan ik ook een optie nemen?

Jazeker! Wil je iets huren maar heb je nog even tijd nodig om te overleggen met anderen, of weet je nog niet helemaal zeker met hoeveel mensen je wilt komen? Je kunt alvast een optie nemen op jouw gewenste uitje. Zo weet je zeker dat de materialen in de tussentijd niet verhuurd worden. Vul ons contactformulier in en geef aan dat je een optie wilt nemen. Probeer ons alvast zoveel mogelijk details te geven. Een optie blijft 7 dagen staan, waarna je automatisch een herinnering ontvangt per e-mail. Horen we niets van je, dan vervalt de optie automatisch.

 

Hoe ver van te voren moet ik boeken?

Sommige activiteiten zijn populairder dan anderen. Onze TukTuk’s boeken bijvoorbeeld soms al maanden van tevoren helemaal vol. Voor andere activiteiten kunnen we het misschien zelfs op de dag zelf nog wel voor je regelen. Hoe eerder, hoe beter natuurlijk. Dan weet je zeker dat je niet achter het net vist.

 

Wat zijn de annuleringsvoorwaarden?

De exacte annuleringsvoorwaarden kun je terugvinden in onze algemene voorwaarden. We raden je altijd aan om deze goed door te nemen voordat je boekt. Vragen? We horen het graag!

 

Kan ik last minute een voertuig huren?

Dat is absoluut mogelijk; op basis van beschikbaarheid natuurlijk. Onze locatie in Laren is 365 dagen per jaar geopend van 09:00 tot 17:00. Onze locatie in Borculo is geopend op afspraak. Bel of mail gerust om te informeren naar de mogelijkheden.

 

Gaat mijn uitje door bij slecht weer?

Jazeker! Als het minder lekker weer is krijgen jullie van ons voor buitenactiviteiten een poncho mee, dus kan het uitje gewoon doorgaan. De TukTuk’s kunnen eventueel zelfs helemaal dicht gemaakt worden met zeilen zodat je er lekker warm en droog bij zit.

 

Hebben jullie ook routes?

Zeker, wij voorzien je van prachtige routes door de omgeving van Laren en Borculo voor al onze voertuigen. Onze routes bieden voldoende tijd om onderweg te pauzeren bij een van de leuke horecagelegenheden waar je langs rijdt. In het geval van een boeking op een andere locatie, stippelen we speciaal voor jou, en rekening houdend met jouw wensen, een aparte route voor je uit.

Om de route-app alvast te downloaden, klik hier voor de iOS versie of klik hier voor de Android versie.

 

 

Gebruiksvoorwaarden

 

Is er een minimale of maximale huurperiode?

Het verschilt per product. De standaard minimale huurperiode voor onze voertuigen is 2 uur en een maximale huurperiode is er niet. In overleg is vrijwel alles mogelijk!

 

Zijn er leeftijdsbeperkingen voor het huren?

De persoon die de huurovereenkomst aangaat moet 18 jaar of ouder zijn. Verder is er een wettelijke minimumleeftijd van 16 jaar voor het rijden op de Elektrische Steps en hanteren wij een minimumleeftijd van 16 jaar voor de FatBikes.

 

 

Veiligheid en Regulaties

 

Zijn jullie producten verzekerd tegen schade of ongevallen?

Onze voertuigen met kenteken (Solexen, E-Choppers, E-Scooters, Triggers en TukTuk’s) zijn WA verzekerd. Met een WA-verzekering ben je verzekerd voor schade die je met jouw motorvoertuig bij anderen veroorzaakt. Schade aan het voertuig zelf is de verantwoordelijkheid van de huurder.

 

Heb ik een rijbewijs nodig?

Voor onze Solexen, E-Choppers, E-Scooters en Triggers is minimaal een AM-rijbewijs vereist. Voor onze TukTuk’s dient de bestuurder in bezit te zijn van een B-rijbewijs behaald voor 2014 of een motorrijbewijs.

 

Is het dragen van een helm verplicht?

Voor sommige van onze voertuigen, zoals de Solex, E-Choppers en E-Scooters, is het vanaf 1 januari 2023 verplicht om een helm te dragen. Gelukkig beschikken wij over helmen die goedgekeurd zijn in verschillende maten. Gebruik van deze helmen zit bij de huurprijs in.

 

 

Kosten en Betalingen

 

Moet ik een borg betalen?

Nee, bij unieke uitjes werken we niet met een borg regeling.

 

Wanneer moet ik betalen?

Als je akkoord hebt gegeven op de boeking, ontvang je van ons de factuur. Deze heeft een betaaltermijn van 7 dagen. Voor zeer grote boekingen is het in overleg mogelijk om hiervan af te wijken, maar boekingen dienen in elk geval altijd vooraf betaald te worden. Pas na akkoord en betaling is je boeking definitief.

 

Hoe kan ik betalen?

Bij ons op locatie kan contant of met de pin betaald worden. Als je een factuur ontvangen hebt van ons, kun je deze betalen via de betaallink die wij meesturen met de factuur, door middel van overschrijving of je kunt langskomen op onze locatie om de factuur hier te voldoen.

 

 

Problemen en Ondersteuning

 

Wat moet ik doen als er een probleem is met het gehuurde product?

Bel ons gerust! Zolang je op de door ons aangeleverde route blijft, voorzien we je van pechhulp voor elk probleem. Wij bieden geen restitutie voor problemen die bij terugkomst gemeld worden.

 

Hoe kan ik schade melden?

Schade melden kan bij terugkomst op onze locatie. Als de schade zo ernstig is dat je niet verder kunt rijden, kan je ons natuurlijk bellen, dan zorgen wij voor een oplossing. Is er sprake van schade aan een derde, vul dan altijd samen met de andere bestuurder een Europees schadeformulier in.